Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Henrik10
MEDLEM

Fel leveransdatum (2022.33)

Det blir fel leveransdatum på fakturorna i Visma Administration 2022.33.

 

Jag sätter dagens datum som leverandatum på ordern. Markerar den som Levererad. Därefter skapar vi fakturor av levererade orders.

På fakturorna borde leverandatum blir samma som på ordern men icke. Verkar sättas till dagen efter att ordern kom in till oss vilket förstås är helt fel. Vad har hänt?! 

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Henrik10

Tack för att du hör av dig till oss i forumet. 
Vi har försökt att återskapa det du beskriver men lyckas inte så därför vill jag be dig att kontakta supporten så får vi felsöka tillsammans med dig i ditt program. 
 

Välkommen att kontakta supporten

/Tinna

BetongPehr
MEDLEM

Jag har nästan samma problem.

Insåg efter lite trixande att leveransdatumet på fakturan blir lagerbokf.datum rutan som blir aktiv när man klickar i levererad-rutan i ordern. 

Godkväll @BetongPehr!

 

Eftersom du upplever liknande problem som ovan så tycker jag att du gör så att du tar kontakt med mina kollegor på supporten imorgon, så kan ni kika på det tillsammans. 🙂

 

Ha en fin kväll!

/Tinne

Hedegaard
UTFORSKARE

Jag har liknande problem 

Leveransdatum ändras , när jag ändra faktura datum 

Om jag har levererat för en vecka sedan lägger lag faktura som utkast 

När jag sedan fakturera med dags datum ändras leveransdatum till samma som faktura  

Hej @Hedegaard 

 

Tack för ditt inlägg. 

 

Här skiljer det sig om man skapar en fristående faktura eller om man skapar fakturan från en order. Det skiljer sig också beroende på om man då markerat ordern för levererad eller inte. I ditt fall rekommenderar vi att du tar kontakt med supporten så vi kan se hur det ser ut i just ditt fall. 

 

Välkommen att kontakta supporten

/Tinna