Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lotta_52
MEDLEM

Fel vid avstämning av leverantörsskulder

Hej!

 

Jag har rätt bokfört belopp i avstämningen av 2440 men avstämningsbeloppet är fel, det har blivit något konstigt med en faktura. Hur ska jag göra för att få avstämningsbeloppet rätt? Jag har gjort ett försök med att registrera en interkreditfaktura, skrev ut alla journaler och godkände, gjorde allt som vanligt utan att bokföra journalerna då bokföringen är rätt men inte avstämningen. Tyvärr ändrades inte avstämningsbeloppet!! Har ni någon lösning för att slippa få med mig en diff på i mitt fall -8 530 kr från månad till månad? Avstämningsbeloppet är högre än det rätt bokförda värdet.

1 SVAR 1
Agnes Ohrling
COMMUNITY MANAGER

Hej Lotta_52!

 

Tack för att du skriver in. 

 

Det låter märkligt att du får med dig en diff. I den här situationen skulle jag rekommendera dig att ringa våra kollegor på supporten så att de kan få kika på ditt program i realtid. Ibland kan diffen ha uppkommit längre bak i tiden och det är bra att försöka lokalisera den så att man vet varför den uppstått och sedan rätta till den. Det gör vi enklast genom att titta på programmet tillsammans med dig. 

 

Hoppas detta hjälpte. Önskar dig en fin fredag och helg!

 

/Agnes 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂