- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Felmeddelande Anläggningsregister kan ej anropas
Jag får upp ett felmeddelande varje gång jag väljer Ny under fliken Leverantörsfaktura. Det här problemet hade jag även för någon vecka sedan men efter att ha kört Registervård försvann det för att komma tillbaka igår. "Anläggningsregister kan ej anropas, programmet är upptaget".
Chattade med supporten igår och fick rådet att reparera via Visma Assist och starta om datorn. Detta hjälpte in. Körde även Registervård men det funkade inte heller.
Både Visma Adm och Visma Anläggning är uppdaterade till senaste versioner. Någon som vet vad jag kan göra och varför det blir så här?
Tillägg: Satte mig för att bokföra Verifikationer nu och får samma felmeddelande när jag väljer Ny verifikation. Behöver jag ta bort kopplingen till Visma anläggningsregister helt??

- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Vi hade nog behövt kika ytterligare lite till på ditt felmeddelande för att kolla vad det beror på. Så du får gärna kontakta oss så ska vi hjälpa dig.
Ha en bra dag.
// Amanda
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut

- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Jag har mejlat dig, svara gärna på det så ska vi hjälpa dig.
Vänligen
Amanda

- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Kontrollera så att det senaste räkenskapsåret du lagt upp i din bokföring även finns upplagt i anläggningsregistret. Om det inte finns så skapa året.
Du kan även prova att i Visma Anläggningsregister under Arkiv - Företagsunderhåll - Utökad integration Visma Administration ta bort markering för När det är dags att göra planenliga avskrivningar.
//Linnea
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut

- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Jag tycker att du ska kontakta supporten så de får hjälpa dig att komma vidare.
Ha en fin dag!
//Mia
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Får samma felmeddelande efter uppdatering till ver. 2019.20 och är fortfarande kvar efter uppdatering till senaste ver. 2019.21.
Vad är lösning, kan man fixa själv?
Tacksam för tips!
/Britt-Marie
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Alla som fått felmeddelandet "Anläggningsregistret kan ej anropas" i version 2019 eller senare av Administrationsprogrammet kan nu uppdatera Visma Anläggningsregister till version 4.91 där orsaken till problemet är tillrättat.
//Kristina
