Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Flera fakturanummerserier

Vi fakturerar via vårt "uthyrningsprogram" och därifrån sätts faktura nummer som jag sen för över till Visma via länk. Men när det gäller räntefakturor så måste jag fakturera dem via Visma Administration 2000 (då jag använder Visma till administration så funkar inte det i vårt uthyrningsprogram). Nu kommer kruxet... Jag kan ju inte använda samma fakturanummer serie till räntefakturorna... 😞 Skulle vilja ha en egen nummerserie för räntefakturorna). Är det möjligt i Visma att göra så?

2 SVAR 2
sivlai
MEDLEM

Ja, jag har gjort den lösningen flera gånger. Har haft kunder som gjort fakturor själva, men jag har prickat betalningarna, så jag har varit tvungen att använda reskontra. (Har då gjort fakturorna väldigt förenklade.) Sen när jag journalfört allt har kunden ibland kommit på att fakturan var felaktig och ändrat beloppet, kanske t o m mottagaren (!) och då har jag varit tvungen att använda den lösningen.
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej Valter Wallin AB!

Det går inte att ställa in en egen nummerserie i programmet. Det du kan göra är att innan du skapar räntefakturorna så går du till Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Nummerserie och på faktura anger det fakturanummer du vill att nästa räntefaktura ska få. Sedan skapar du räntefakturorna och sen går du tillbaka till inställningarna och ändrar tillbaka till det nummer som stod där från början, som blir det nästa gång det skapas fakturor. 

//Linnea