Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Försäljningsstatistik per land

Hej, vi har +1000st kunder i 20 olika marknader. Behöver ta ut försäljningsstatistik på ett smidigt sätt, per land. Supporten tipsade enbart om "Kundstatistik omsättning" men då måste man ta ut 1 lista per land, samt att alla kunder listas. Enligt support kan man inte göra en rapport på detta... någon som har tips? (använder Visma Adminstration 2000)

6 SVAR 6
Lena Ekonomi
MEDLEM

Har ni olika kundkategorier så kan man ta ut på dessa. Distrikt går också tex. Beror ju lite på hur ni har upplagt.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack Lena, har testat lite men hittar inget sätt att få det summerat på ett smidigt sätt. Exempelvis om vi ska följa upp exportförsäljning på 15 olika länder, så vill vi inte få uppradat 1000 kunder.
Lena Ekonomi
MEDLEM

Listan går ju att ta ut i Excel och där kan man ju sortera som man vill.
Hans Ojes
NY MEDLEM

Vi på Infostep utvecklar och säljer excelrapporter som är direktkopplade till Vismas databaser. Här är allt möjligt, och du kan få rapporten precis som du själv vill. Uppdatering genom en enkel knapptryckning. Jag kan bygga in olika dimensioner för dig att välja mellan (Land, säljare, distrikt, dag, vecka, månad etc) Låter det intressant, hör då av dig för offert


Exemplet ovan är per projekt & resultatenhet, men det är inga problem att kombinera dom dimensioner som du behöver

// Hans
hans.ojes@infostep.se
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Lars! 

Någon sådan utskrift finns tyvärr inte som standard i programmet, ett bra alternativ är därför att vända sig till någon av våra partners som bygger mer specifika lösningar, till exempel Infostep som skrivit här ovanför mig med ett förslag på en lösning.

Mvh, Jesper
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Lars Vi hjälper dig gärna med detta. Vi på Pector har en färdigt rapportpaket, kontakta oss för mer info eller läs mer här för specifikationer.

Mvh Lizanna
info@pector.se
0317997685