- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Hur hanterar ni frakt på era inköp?
Hej
Har en fråga till er hur ni gör när ni skall lägga på frakt på era inköp/beställningar. Vi får faktura på våra inköpta produkter från vårat moderbolag, utöver det får vi en separat faktura gällande frakt. För att få in detta på artiklarna lägger vi in beloppet på frakt. För att sedan dra bort det på 4011 på levfakturan i Visma för att få bort diffen.
Detta gör att visma räknar ut frakten fel per artiklen, har tidigare varit i kontakt med Visma och då var eran lösning att manuellt ta ur alla artiklar från lagret från den aktuella leveransen och sedan manuellt lägga tillbaka dem med rätt fraktkostnad. Är det fortfarande den lösningen som rekomenderas eller finns det något bättre? Och hur gör ni andra som eventuellt borde ha samma problem som vi har?
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Hej @Marcus17!
Det känns som du har bra koll på läget och hur du ska göra för att det är precis som du skriver. Det finns inget annat sätt att komma runt det när man gör inleveransen via leverantörsfakturorna. Annars får man göra en manuell inleverans där man anger frakten manuellt.
Däremot av tidigare erfarenheter så kan vår partner DataPartner hjälpa till med en lösning för detta. Jag rekommenderar dig att kontakta DataPartner som kan sätta upp en en lösning för era behov.
Ha det gott!
// Anton
