Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Cantab
MEDLEM

Inbetalningsfiler i XML-format från nordea för inläsning i VIsma admin 1000

Hej!
Vi har ett problem. Vi har två kontonr för inbetalningar och tidigare har alla inbetalningar till de båda kontonr hamnat på en totalin-fil som vi laddar hem med girolink. Totalinfilen läser vi sedan in i visma admin 1000 och får på så sätt inbetalningarna bokade mot obetalda fakturor.

 

Nu har Nordea gjort en förändring så att inbetalningarna inte kommer via totalin/girolink utan de kommer på en xmlfil där båda konto.nr inbetalningar ligger.

Min fråga till er blir hur man läser in dessa inbetalnings XML-filer i visma admin 1000. Nordea har två format på xml-filer och undrar vilket format som passar visma admin 1000 bäst

 

Det två formaten som vi kan välja mellan är:
camt054c
Camt053extended
Vi behöver er hjälp, tack!
Mvh Per

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Cantab 

 

Tack för att du kontaktar oss. 

 

Vi ska självklart hjälpa till och jag har full förståelse för att det är svårt att veta vad som gäller med alla olika filformat och ändringar som görs.  Av de båda filformaten du nämner hanterar vi endast camt054c i Visma Administration.

 

Hoppas detta hjälper dig att komma vidare och annars är du varmt välkommen att höra av dig antingen till oss i forumet eller till vår kunniga programsupport för mer praktisk hjälp i ditt program.

 

Ha en fin dag

/Tinna 

 

 

Cantab
MEDLEM

Hej igen!

behöver jag göra någon ändring i visma admin 1000 när den här förändringen träder i kraft. Är det något under företagsinställningar...Betalningar...inbetalningar som måste ändras?

mvh Per

Hej @Cantab 

 

Tack för att du hör av dig till oss. 

 

I användartipset Återrapporteringsfiler för inbetalningar beskriver min kollega Jenny alla inställningar som du behöver göra. Det finns även beskrivet i hjälpavsnittet Återrapportering kundinbetalningar

 

Ha det fint och välkommen tillbaka till forumet framöver. 

/Tinna