Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

e96tony
UTFORSKARE

Inläsning av långa leverantörs artikelnummer.

Artikelnumren i Visma har ju utökats så att man numera kan ha längre artikelnummer och det verkar även som om man numera kan ha lika långa artikelnummer i leverantörsartikelnumret men de går inte att läsa in så långa artikelnummer via prisinläsningen för där klipps de fortfarande av efter 16 tecken.

Detta borde åtgärdas så att man faktiskt kan använda längre artikelnummer hela vägen.

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej!

Jag vet att det i någon äldre version, ett par år bakåt i tiden, fanns något likande problem men enligt den information som jag har idag så ska det fungera att läsa in utan att dina lite längre artikelnummer kapas av. Har du senaste version av programmet (2021.21) och ändå får detta problem så skulle du kunna testa att skapa prisinläsningsmallen. Kvarstår problemet efter detta så behöver du kontakta supporten så hjälper vi dig gärna i den kanalen istället. 

 

Ha en fin dag! 

Tinna

Hej Tina,

Vi använder senaste versionen (2021.21) och prisinläsningsmallen men jag kan inte se att jag kan skapa en ny prisinläsningsmall någonstans men tar gärna emot en guidning om var jag kan göra detta.

För som det är nu så läser jag in med prisinläsning och använder då den mallen vi alltid har använt och då får jag besked om att vissa artiklar redan har lästs in då de första 16 tecknen är identiska för att därefter särskilja sig.

 

Tack för hjälpen.

//Miguel

Hej Miguel,

Vi har instruktionen Skapa inläsningsmall som steg för steg beskriver hur du skapar en ny mall. Prova detta och om det fortfarande inte blir som du önskar så behöver du ta kontakt med mina kollegor på supporten

 

Lycka till och välkommen! /Tinna