Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Inskanning av leverantörsfakturor

Har man möjlighet att skanna in leverantörsfakturor till reskontran i Admin 2000? Funktionen med inläsning  vet jag att Visma kan tillhandahålla via en tredjepart men min fråga är om man kan sköta detta själv? Kan man få leverantörsfakturan inläst med automatik om leverantören mejlar till en viss mejladress?

Har ni något bokföringsprogram över huvud taget som uppfyller dessa önskemål?

 

Mvh Balansekonomi AB

3 SVAR 3
AnnicaL
CHAMPION

Du kan få in fakturorna som en bild via Visma Scanner, där du även kan generera en e-postadress så att bilderna går direkt in. Men registrering och kontering får man göra själv. 

Utöver detta är det tredjepartsprodukter som gäller.

Davor P1
CHAMPION

Det enkla svaret på frågan är JA......

 

Detta är en liten sanning med modifikation, beroende på vad du vill kunna göra vidare med de inscannade fakturorna.

 

Då vi själva jobbar inom byggsektorn med vidarefakturering av material med procentuellt påslag skickar alltid med fakturakopior till beställaren. Av den anledningen har vi inte tyckt att Vismas egen inläsning fungerar på ett tillfredsställande sätt. Vi kör med en integrationslösning som gör att alla fakturorna samlas in i ett försystem så att man kan behandla materialet på ett enklare sätt.

 

Detta är även ett kostnadseffektivare sätt att hantera fakturorna då vi själva scannar de fakturor som kommer per post. Kommer det som PDF samlas allt in i en speciell e-post adress så att de kan plockas upp till fakturahanteringen.

 

Om fakturan kommer via AutoInvoice blir det mindre att knappa.

 

Den andra fördelen är att alla fakturor som knyts till ett projekt kan samlas ihop till en PDF och e-postas till beställaren vid behov.

 

Vidare kan flera personer godkänna&attestera fakturan innan den kommer till betalning.

 

//Davor P

Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för ett utförligt svar!