2023-03-01
19:56
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2023-03-01
19:56
Installera integrationsklienten
Hej!
Efter att vi uppdaterat Visma Admin 2000 till version 2022.33 på serverns så får vi nu felmeddelandet nedan när vi försöker installera Integrationsklienten.
Vad gör vi för fel?
/Daniel
2 SVAR 2
2023-03-02
08:06
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2023-03-02
08:06
Hej @nodanolo
Tack för att du hör av dig till oss i forumet.
Precis som felmeddelandet säger så behöver du kontakta supporten så ska vi koppla upp och felsöka tillsammans med dig.
Välkommen att kontakta supporten
//Tinna
2023-03-02
10:17
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2023-03-02
10:17
Hörde att du fått hjälp av mina kollegor och jag lägger in lösningen här i tråden så kanske vi kan hjälpa någon annan i samma situation framöver. Självklart hjälper supporten till att lösa dessa ärenden men för den som kan och vill prova själv så finns förslag till lösning nedan 🙂
- Kontrollera ifall det finns en SQL med Visma instans installerad på klientdatorn.
- Visma Administration 2022.33 kräver minst SQL 2017.
- Uppdatera SQL:n om man har andra Visma program som använder SQL eller avinstallera Visma instansen via kontrollpanelen - Microsoft SQL Server 2014 (64-bit).
//Tinna
