Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Inventarier

Hur lägger jag upp en ny inventarielista. Hur hittar jag en redan inlagd och hur lägger jag in automatiska avskrivningar.

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-10-19

3 SVAR 3
Scrapkuben
MEDLEM

Vad jag känner till har inte Visma Administration 2000 någon egen funktion för inventarier. Däremot kan du lägga upp en konteringsmall för avskrivningar.


Använder du däremot Visma Anläggningsregister tillsammans med Visma Integration kan du där ha dina inventarier och automatiskt göra avskrivningarna i programmet och skicka bokföringsorder per automatik till Visma Administration 2000.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hittar ingen mall för avskrivningar. Hur lägger jag upp den?

Scrapkuben
MEDLEM

Avskrivningar för inventarier finns inte en enkel mall för. Först måste du reda ut vilken typ av inventarie det är för att veta hur många år du ska skriva av den på.

Därefter vet du hur mycket du ska skriva av per år (eller månad om du så vill) och då kan du lägga upp en färdig konteringsmall med de konton och belopp du ska använda och utifrån det enkelt boka det varje månad.

Här finns mer och läsa om inventarier och avskrivningar.

http://www.bokforingstips.se/artikel/bokforing/avskrivningar.aspx

Men jag kan gott rekommendera att investera i Visma Anläggningsregister. En liten kostnad och till stor hjälp! Och även om du inte skaffa integrationsdelen, så kan du få ut färdiga bokföringsordrar som du bara bokar i Visma.