Och där har man löst det genom att ha backup i Sverige... som då tydligen är ok. Det är lite lustigt idag med alla dessa molnlösningar. Jag brukar roa mig med att fråga dom var dom har sina servrar och det är inte alltid jag får svar. Det finns ju något som heter 24seven, deras svar var en ansökningsblankett till Skatteverket, dom finns nämligen i Norge. Undrar stillsamt där om alla kunder får den eller om det bara är dom som frågar. Bokio, som då är gratis (hur många känner till något som är gratis och samtidigt bra), dom svarar inte på den frågan vilket gör mig skeptisk. Min riktiga käpphäst är ju Kivra, var dom har sina servrar vet jag inte men följer dom reglerna så kan dom finnas någonstans inom EU/EES vilket då även innebär Rumänien och Bulgarien. Men vi hoppas väl inte på det.....
Men visst är det spännande med PDF-fakturor som man skall ha koll på men ingen har någon lösning, backupar som skall förvaras säkert men var och av vem... nog är det väl så att digitaliseringen ibland går fortare än riskanalysen och controllern bestämmer mer än datateknikern och juristen....