Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Oorrev
NY MEDLEM

Journalföra utan att bokföra gamla fakturor

(uppdaterad av Tinna Gunnarsson MODERATOR ‎2020-06-09 14:50 )

Jag har tagit över ett uppdrag och har nu gjort nya fakturor som jag vill bokföra genom att journalföra 'mina' fakturor. Jag får du upp flera gamla fakturor i journalen som redan är bokförda. Hur får jag bort dessa från journalen?
Jag har försökt att boka i journalförda på de fakturorna men det går inte då det står att fakturan redan finns i reskontran. Vad ska jag göra?

3 SVAR 3
pisun_
UTFORSKARE

Re: Journalföra utan att bokföra gamla fakturor - Administration

Jag föreslår att du går in i inställningarna och tar bort bocken för att automatisk bokföring av verifikationer. Kör ut journalen med de gamla fakturorna utan att bokföra den förstårs och glöm inte bort att ändra tillbaka i inställningarna.
Hoppas det löser problemet.
Joakim Karlsson
FD ANSTÄLLD

Helt riktigt!
Du hittar inställningen för att stänga av den automatiska överföringen till bokföringen under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Bokföring. Bocka i rutan Manuell registrering av bokföringsorder och stäng sedan fönstret för att bekräfta din ändring. Och precis som pisun skriver, glöm inte att ändra tillbaka när du har skrivit ut journalen/journalerna med de gamla fakturorna, för att få automatisk överföring till bokföringen igen.
Oorrev
NY MEDLEM

Toppen! Funkade kanon.
Tack för hjälpen