Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kalkylpris med koppling till leverantörspris valuta omräkning

Kalkylpriset borde gå att få fram automatiskt genom att programmet gångrar den satta valutakursen för valutan med leverantörspriset. Man borde  vid ny eurokurs tex kunna uppdatera alla kalkylpriser i visma. Idag vet man inte vilken kurs man räknat på och sitter man och gör offerter och order osv så vet man inte om kalkylpriset stämmer 

3 SVAR 3
Thomas L
UTFORSKARE

Hej,
Den funktion du beskriver finns redan i programmet. Under Artkiklar/Lager och Prisomräkning kalkylpriser, så kan du uppdatera kalkylpriserna i Visma. Då görs beräkningen utifrån aktuell valutakurs. Du får även möjlighet att uppdatera offerter, order och fakturor med aktuellt kalkylpris i samband med beräkningen. 
Mvh, 
Thomas
ChristerC
UTFORSKARE

Hej,

Har denna funktion tagits bort i senare versioner. Jag har också för mig att det skulle gå att uppdatera kalkylprisrena mot en valutakurs, men jag kan inte hitta denna funktion.

Jag har precis lyckats läsa in leverantörens inpriser i USD men behöver nu rälna om kalkylpriset till SEK. Hur gör man??

 

Mvh,

Christer

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @ChisterC,

Ber verkligen om ursäkt över att du inte har fått något svar på din fråga. 

 

Det är ingen förändring gjord gällande detta i närtid utan det ska fungera precis som tidigare.

Läs gärna mer i i programhjälpens avsnitt Gör prisomräkning på kalkylpriser där står det så här under punkt 3: 
 

 

Hör gärna av dig om jag missförstått din fråga eller om du får några funderingar på vägen 🙂 

 

Vänligen Tinna