Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kreditera del av ROT-faktura

Hej,

Vem är bättre än jag på ROT-hantering i Admin 1000?

Jag har fakturerat en kund - vi kan säga 80 000,- arbete och 20 000,- material för enkelhetens skull. Sen har jag debiterat 3 000,- enbart arbete. Totalt 103 000,- avdrag ROT 24 900,- att betala 78 100,-.

Det visar sig nu att vi redan fakturerat kunden dessa 3 000,- för enbart arbete samt att han ska ha en rabatt på 5 000,- före rot (4 000,- arbete och 1 000,- material).

Jag behöver en beskrivning på dagisnivå hur jag ska göra denna kreditfaktura för att alla belopp, konton och inte minst minskning av ROT-avdrag (30% 2016) ska bli rätt.

 

//Tina

6 SVAR 6
Davor P1
CHAMPION

Hej Tina,

Det finns dessvärre bara ett sätt att komma runt problemet.....

Kreditera hela fakturan och börja om.....

Programmet kan inte gå in i efterhand och korrigera del av fakturan OM det inte är så att den inte är journalförd.

Davor
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Davor,

Jag har varit otydlig i min fråga.

Att jag inte kan ändra befintlig faktura vet jag. Den är journalförd och delbetald. Jag behöver göra en ny kreditfaktura och behöver veta hur jag kan få till en work-around, så att det blir rätt med ROT:en.

(Jag jobbar mycket med rot, så jag vet att jag måste söka manuellt osv. Jag behöver bara ett bra sätt att ställa upp kreditnotan.)

//Tina

Fd medlem
Inte tillämpbar

Någon på Visma?

Kan jag lägga in en plus-post på kreditnotan (rot-beloppet)?

Det bör gå, men jag rekommenderar det inte.

I mina ögon är det bättre att man skapar EN faktura som du drar roten på.

Då går det att pussla ihop siffrorna så att du kan få rätt på ROT avdraget.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Tina!

Du ska kunna skapa en kredit med en plus-post men det ska då framgå vad den avser.

På en kredit kan du inte ange att den innehåller husarbete så du kommer att behöva ansöka manuellt.

/Elin
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Elin,

Tack för info. Jag fick detta bekräftat av supporten, men slarvade med att komma tillbaka i tråden.

//Tina