Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kreditering av faktura gjord föregående år i annat program

Hur gör jag en kreditering av en faktura i Visma förening som skapades under föregående år i annat bokföringsprogram?

 

Summan finns ju såklart med i IB.

 

Känner mig lite lagom nollställd just nu 😉

 

Innehållet i denna tråd har verifierats av Visma Spcs 220829

7 SVAR 7
KenArd
CHAMPION

Hej Anna P,
Det har ingen betydelse var ursprungsfakturan finns, det är ju beloppet du ska kreditera kunden.  Gör en kredit faktura precis som vanligt på kunden det avser och välj artikel/ar med rätt belopp sen är det klart. 

MVH

Kenneth
Fd medlem
Inte tillämpbar

Var 2 st som skulle krediteras och den ena fixade jag men den andra glömde jag skriva i rätt datum.

Kan jag kreditera kreditfakturan? Den är utskriven dumt nog annars hade det ju varit enkelt...

Ska nog ge upp för ikväll....

Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för svar förresten 😃

Hej Anna P,
Lite nyfiken, vad menar du med fel datum?

Kenneth
Fd medlem
Inte tillämpbar

Blev dagens datum fast krediteringen från början (i gamla programmet) gjordes i januari.

Blir det inte knas sen när jag väl gjort klart månaden (januari) så krediteringen inte syns förrän i oktober?

Bokföringen har inte skötts ordentligt i föreningen och nu när jag tog över så bytte vi program vilket ger att jag har 10 månaders bokföring att lägga in (vilket man kanske inte ska göra kl 21 på kvällen...haha....

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kan ju tillägga att jag jobbat i Visma förening tidigare så helt novis är jag inte även om jag ändå ser mig som nybörjare... 😃
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Anna!

Är kreditfakturan inte journalförd kan du bara ändra datumet. Är den däremot journalförd så måste du skapa en ny med rätt datum om du vill att det ska stämma from det datumet, annars kommer det stämma först när datumet på kreditfakturan har passerat.