Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Ricky_2
MEDLEM

Kundreskontra

Det finns olika rapporter för reskontran men följande har jag problem med att hitta, vilken känns ganska "basic": Lista på alla fakturor på en (eller flera) kunder under en viss period (exvis kalenderår) oavsett om de är betalda eller ej. Naturligtvis borde det gå att i listan se betalda (saldo noll) resp obetalda. Summa för alla fakturor och summa för de obetalda (öppna). Är det omöjligt att få ut detta  (Visma Adm 1000)?

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Ricky_2 

 

Tack för att du kontaktar oss. 

 

Det finns säkert flera utskrifter som skulle kunna fungera för dig men du kanske kommer att behöva göra vissa urval för att inte få med alltför mycket information. Här finns en instruktion för hur du gör ett sökvillkor och urval på rapporterna i programmet. 

 

Börja med att utgå från Kundskontralistan som du hittar under Utskrifter - Reskontra - Kundreskontralista. Markera att du även vill ha med slutbetalda fakturor. Sedan gör du urval enligt hjälpavsnittet ovan exempelvis på datum, kund, saldo och annat som kan vara av intresse. 

 

Du kan även ladda ner separata kundreskontralistor. En för betalda och en för obetalda. Du hittar dessa under Arkiv - Mallar/Rapportgenerator - Läs in rapport - Markera katalogen SPCSrapp - Klicka ok och importera de utskrifter du är intresserad av. Efter nedladdning hittar du rapportera under Utskrifter - Inlästa/skapade

 

Hoppas detta hjälper dig och annars återkom med mer info så hjälps vi åt. 

 

Ha en fin dag
/Tinna

 

 

Ricky_2
MEDLEM

Tack för svar men den lista som man får fram med din beskrivning ovan är något helt annat än det jag vill ha. Jag tror mig ha gått igenom alla varianter i Visma 1000 tidigare. Den går inte att bearbeta i Excel eftersom kundernas fakturor inte kommer en per rad. Jag är alltså ute efter en lista med kundnr, kundnamn, faktnr, fakturadatum, valuta, fakturabelopp och kvarstående belopp att betala på en och samma rad. Urval ska kunna göras på fakturadatum (och det går ju i ovanstående fall men presentationen går inte att använda till det ändamål jag har). Se bif bild. Väldigt oanvändar. Man kan ju inte heller skicka något sådant till kund på årets fakturor för den blir väldigt grötig. 

 

 

 

Kundreskontralista.jpg

Hej @Ricky_2 

 

Det låter som du har kikat på det mesta men för att vi inte ska missa något som kan hjälpa dig rekommenderar jag att du slår en signal till supporten. Supporten har ofta kluriga lösningar på det mesta och vi vill gärna hjälpa dig. 

 

Det finns även möjlighet för dig att beställa en rapport skräddarsydd efter dina behov från någon av våra partners. Du hittar våra partners och deras specialområden här

 

Lycka till och ha en fin dag

/Tinna