Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

MariaW2
MEDLEM

Kundstatistik / Omsättning per kund för speciell period

Hej,

 

Jag eftersöker en rapport där jag kan få ut omsättning per kund för en månad, och då välja för vilken period det avser.

Har använt Kundstatistik omsättning, där man kan sätta villkor ">100 000:-" men då blir det ju baserat på ack omsättning.

Jag vill ha ut "top 5" kunder omsättningsmässigt per månad. Hur gör jag då? Finns det någon sådan rapport?

4 SVAR 4
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Maria!

Tänker att du skulle kunna kika på vår tips Skriva ut statistik över de största kunderna där min kollega delar med sig av hur man kan få fram en rapport över de kunder som man sålt mest till. 
 

Hoppas att den kan vara till nytta för dig och annars är du alltid välkommen att höra av dig till oss i forumet eller till våra kunniga kollegor i supporten

 

Ha en fin dag!

//Tinna

OK, då vet jag. Visst kan man ta rapporten till excel och sortera själv osv, men känns som det är en rapport som skulle kunna vara användbar för många.

Hej,

Jag tycker det är en självklar rapport att kunna få ut direkt ur systemet.

Hej @Lena E Beab

Jag förstår att det finns behov av att ha denna utskrift i programmet och att det hade underlättat för er. 

 

Vi ser gärna att du lägger detta som ett önskemål direkt till våra utvecklare av programmet. . I Visma Administration finns en knapp som heter Förbättringsförslag lokaliserad en bit till höger om mitten av programmets header. Klicka på knappen och du länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål.  

 


 

Tills vidare hoppas jag att vår workaround lite högre upp i tråden kan fungera som ett alternativ. 


 

Tack för att du hörde av dig

//Tinna