Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Lägga till projektnummer på journalförd leverantörsfaktura

Jag undrar om det går att lägga till projektnummer på en journalförd leverantörsfaktura. Och om det inte går, kan man på något sätt lägga in beloppet manuellt i projektet?

6 SVAR 6
Scrapkuben
MEDLEM

Du kan gå in på verifikationen av den journalförda fakturan. (Du hittar den via leverantörsfakturan spårning) och där kan du stryka raden och boka om den med projektmärkningen på. Då blir allt korrekt i bokföringen och på projektet.
Davor P1
CHAMPION

Detta fungerar bra så länge du INTE låser perioden.

Har du däremot låst perioden får du manuellt göra en ombokning av verifikationen.

4010 Inköp KREDIT x kr
4010 Inköp DEBET - PROJ - ResEnhet - KR
Davor

Därför har jag för vana att inte låsa en period förrän jag stämt av att allting är korrekt och väntar gärna ytterligare en tid innan jag låser för att slippa problemen.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Perioden är inte låst men däremot har jag ju en klumpsumma i journalen, i detta fallet på 1 mkr och det är ca 200.000 av summan på det konto som jag vill lägga med ett projektnummer, om ni förstår hur jag menar. Denna ombokning hör till en marsjournal och jag har kört en journal i april. Behöver man köra journal på ändringen man kör på i detta fallet marsjournalen? Det blir ju lite fel i datumen i så fall... 🙂 
Scrapkuben
MEDLEM

När du ändrar i verifikationerna behövs ingen journalkörning.
Du stryker totalbeloppet.
Bokar 200 000 av summan märkt med projektet och bokar ytterligare en rad med samma konto med resterande summa.

När du stryker rader, korrigeras bokföringen på samma datum som verifikationen har i bokföringen.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för hjälpen! 🙂