Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Läsa in återbetalningsfil i det nya formatet

Får upp en felruta när jag försöker läsa in en cam fil som återbetalningsfil vad är det jag behöver ändra

10 SVAR 10
EmmaS_
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Det samma gäller för mig, går att skicka men inte läsa in återrapporterings filerna.  Jag kör mot Handelsbanken i Visma Admin 2000.

Vi kör också mot Handelsbanken, så då är ju frågan om problemet ligger hos banken eller Visma

EmmaS_
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Jag har varit i kontakt med banken och dom hittar inte att det ska vara något fel hos dom utan att det är en inställning hos oss. 

Jag har gjort allt som står i beskrivningen från banken och visma men ändå funkar det inte med återrapporterings filen. Men att skicka går bra.

 

Var inne i chaten och fick detta svaret av dem:

 

Filen ser rätt ut, men tyvärr är det en bugg i programmet. Den blandar XML och LB format. De jobbar på detta nu. Man får göra precis som ni gjort manuellt. Vi kommer meddela på forum/min sida när detta är fixat.

EmmaS_
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Då hoppas vi på att det löser sig snart 🙂 

Hej @Skillinge Fisk IMPEX och @EmmaS_!

 

Jag antar att det är felmeddelande Betalningar kunde inte uppdateras, försök läsa in filen på nytt som ni får när återrapporteringsfilen läses in. 

 

Vi har ett problem just nu att du får ett stopp i programmet om det finns betalningar i återrapporteringsfilen som inte har skickats till banken i XML-formatet utan i LB-formatet eller manuella betalningar. Det kommer att ske en åtgärd för detta stopp i kommande versioner och då återkopplar jag här i tråden. 

 

Det kan hända att även de kommande återrapporteringsfilerna du får från banken är uppställda på det här viset då banken tar med alla betalningarna som har betalts sen sista återrapporteringsfilen skapades, oavsett filformat. Så när det enbart finns betalningsuppdrag som är skickade som XML (pain) kommer det inte bli några problem. 

 

Så tills versionen är på plats eller tills när du enbart har XML-betalningar att återrapportera behöver du hantera de här betalningarna manuellt i programmet.

 

Ha en fin dag!

Det står att ärendet är "löst". Men betyder det att det numera går att läsa in återrapporteringsfilerna, i det nya XML-formatet trots att man skickat filen i LB-formatet? 

Hej @Linda_52

 

Anledningen till att det ser ut som löst är för att en annan användare har klickat på Godkänn svar på min tidigare kommentar. Jag har justerat det nu och när vi har en lösning på plats återkopplar jag här i tråden!

 

Ha det fint!

/Jenny

 

Ann-B_
MEDLEM

Samma här så lägger mig i för att få svar 🙂

Hej Ann-B_

Vi har fortfarande ingen lösning eller förändring i programmet vad gäller inläsning av återrapporteringsfiler med blandade betalningar. När det sker en föränding så kommer vi att uppdatera denna tråden. 

Ha en fin dag!

Tinna