Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Helena43
MEDLEM

Läsa in en fil med kundibetalningar i Euro

Hej

Vi har till 80% inbetalningar i Euro från våra utländska kunder. Kan man läsa in en fil på de betalningarna. Idag matar vi in inbetalningarna manuellt! Vet dock att vi kan få informationen i en excelfil från vår bank, SEB.

 

Mvh

Helena

4 SVAR 4
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Helena!

Ja, det fungerar att använda sig av återrapportering för kundinbetalningar i utländsk valuta. Vi hanterar dessa tjänster, precis som tidigare. Läs gärna mer i programhjälpens avsnitt Återrapportera kundinbetalningar

 

Däremot fungerar det ännu inte med XML för återrapportering av inbetalningar men det är något som kommer framöver. 

 

Ha en fin vecka

Tinna

 

Helena43
MEDLEM

Hej

Men du menar att även utan OCR nummer så funkar det? För det har inte våra utländska fakturorna.

mvh Helena

Helena43
MEDLEM

Arbetar de på att fixa till så man kan läsa in XML  nu? När väntas det bli klart?

Mhv Helena

Hej!

Ser att jag har missat att besvara dina sista båda frågor och ber om ursäkt för det. 

Vi stödjer som sagt återrapportering av kundinbetalningar i utländsk valuta. När det gäller OCR är det inget krav och finns inte OCR så matchar vi mot fakturanummer istället.

 

Vad gäller din sista fråga om tidsplanen för inläsning av XML så har jag ingen information om det i dagsläget utan det får du läsa om i versionsnyheterna när det är dags. 

 

Ha en solig och fin dag

Tinna