Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Lev.fakturor: Förfallodatum och veckodag

Jag önskar för framtiden att det skall ordnas så att när jag lägger in en lev.faktura och skall skriva in rätta fakt.datum i lilla rutan så ändras förfallodatum under. Det är som det skall men tyvärr hänger inte veckodagsmarkering med i datumändringen. Jag som betalar på må, ons och fredagar önskar att veckodagsmark. kommer upp även vid det nya förfallodatum som programmet föreslår. Går det kanske att ordna men en lätt knapptryckning från SPCS:s sida? Mvh/ Maria Johansson

5 SVAR 5
AnnicaL
CHAMPION

Jag har testat det du skriver och visst kommer veckodagsmarkeringen upp även vid ändrat förfallodatum! Jag har Admin 2000 ver 2018.2. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jodå, visst kommer det upp en veckodagsmarkering men inte medan jag står i rutan utan först när "tabbar" mig vidare nedåt. Om jag ändrar fakt.datum lite fram eller tillbaka så följer förfallodatum med men inte veckodagen. Jag vill kunna se veckodagen när jag ändå är i rutan i stället för att behöva klicka på kalendern vid sidan om alt gå vidare till nästa och sedan tillbaka igen.

Ser att jag har 2017.0. Säkert gammalt vid det här laget, skall uppdatera mig och se om det förbättrats i den version du har.

Med vänlig hälsning/ Maria 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hittade du en lösning?
Har version 2018.3 och ingen veckodag syns.
Jag vill kunna se veckodagen när jag med pilen upp/ner ändrar datum. Det är omodernt att behöva klicka sig fram. Försök att få enklare snabb steg, det hade underlättat.  
Fd medlem
Inte tillämpbar


Bra! Någon som förstår problemet!
Det enda jag önskar är att supporten lägger in veckodagen i förfallorutan, precis på samma sätt som den automatiskt står med i rutan för fakturadatum. Ändrar jag fakturadatum så hänger veckodagen med helt automatiskt.
Det är på samma sätt jag önskar att det skall fungera i förfallorutan. För mig är det mån, ons eller fredag som är det viktiga för mig, att lägga in förfallodagen den "betalveckodag" som kommer närmast rätt förfallodatum. Svårt att förklara men för mig känns det som det skulle vara en busenkel grej för supporten att ordna med.
Med vänlig hälsning/ Maria
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Maria,

Jag förstår hur du menar och i version 2018.7 upplever jag att veckodagen hänger med om du efter att du ändrat fakturadatum klickar i förfallodatum. Du behöver inte ändra något i förfallodatum men ett litet klick krävs. 

Hoppas du får en fin dag!  /Kristina