Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Koopus
MEDLEM

Leveranssedlar/Följesedlar på delleveranser

Vi har tidigare haft manuella rutiner för Följesedlar (skrivet i en excelmall). Nu har vi installerat Visma 2000 och stött på problem.... Vi har dels unika nummer på varje följesedel och vad vi kan se så finns ingen möjlighet att hitta någon sådan funktion i befintliga mallar för följesedlar i Visma, och vad vi kan se kan man inte lägga till egna fält.

Sedan har vi oftast delleveranser på vårt företag och behöver även fält för antal kolli och hur många artiklar som varje leverans innehåller. 
Sedan undrar vi om det är möjligt att registrera varje leverans kopplat till en order.

Vi bifogar en bild på vår nuvarande följesedel (Kassationerna behöver inte registreras utan skrivs på det utskrivna dokumentet)följesedel.jpg

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-10-07

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej!
Det finns inget sätt att lägga till egna fält på själva följesedeln i programmet, men däremot har man på utskriften möjlighet att styra vilken information som ska visas. När det gäller koppling mot order 
så är jag inte riktigt med på hur du menar, är det en beställning i programmet så plockar du upp denna på följesedeln, men det finns ingen sätt att koppla följesedeln mot en kundorder på det sättet. 


Min rekommendation är att du tar kontakt med en partner till oss för att se om de kan hjälpa dig att få in den information som du behöver. Våra partner är duktiga på malländringar och kanske finns det något fält på följesedeln som ni inte använder som man kan använda för att få in informationen på mallen.

 

Vill du komma i kontakt med en av våra konsulter så kan du söka på vår hemsida eller så ringer du oss på 0470-70 61 70 så hjälper vi dig gärna hitta rätt.

 

Trevlig helg!
/Tinna