Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Leverantörens order nr på vår flik Beställningar

Hej. På fliken beställningar har vi vårt beställnings nummer, skulle vilja att även leverantörens order nr visas.

6 SVAR 6
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Benny,

I arbetsfönstret för Beställningar - fliken 1.Beställning har du Leverantörens ordernr, men det är inte denna fliken du menar? Förklara gärna ytterligare i vilken arbetsbild du skulle vilja se leverantörens ordernr.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej.
Översänder en skärmdump på det som jag menar, där kan du se vårt beställningsnummer men inte leverantörens order nr. Trodde att jag kunde bifoga ett excel ark men det funkar bara med bilder, kanske något som ni kunde lägga till, har du en mail adress jag kan skicka till?

Benny
Fd medlem
Inte tillämpbar

Benny, jag mejlar dig så kan du skicka över filen.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Förslaget att kunna lägga till leverantörens ordernr som en kolumn i listan över beställningar diskuteras i följande tråd: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Bra att det är på gång. Om man är duktig på att lägga in leverantörens order nr så kan man ju göra ett urval med ej slutlevererad beställningar o där det saknas lev order nr så kan det ju innebära att vi inte har fått något OA.

En annan sak gällande beställningar är om man har två poster och gör en del in leverans och sedan så blir det en förändring i antal på den artikel som ligger kvar då går det tyvärr inte att ändra på beställningen.
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej Benny!

Gällande din andra fråga:

När du plockar upp en beställning på en inkommande följesedel eller en leverantörsfaktura och fyller i hur många som levererats in, kan du vid en delleverans fylla i fältet Restnoterat. Detta hamnar då som Väntas på beställningen.

Då kan du plocka upp beställningen på en till följesedel/leverantörsfaktura om leverans sker senare.

Eller om beställningen ändras kan du gå in på beställningen och ändra i kolumnen Väntas och där skriva 0 om beställningen ska ses som slutlevererad.

Återkom gärna om detta inte var vad du menade eller om du undrar över något mer!
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~