Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Weronica1
MEDLEM

Leverantörsfaktura juni

Hej

En leverantörsfaktura som är daterad maj 2022, betalades 23 juni. Men nu hittade jag att den inte bokförts. Hur gör jag detta så det blir korrekt mot alla parter. Beloppet är ex moms 18.105:- moms 4526,25 totalt 22 631,50. Tack, 

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Weronica1

Vi är inte riktig med på vad det är som inte är bokfört. Är det själva betalningen eller är det leverantörsskulden? Återkom och berätta lite mer så ska vi gärna hjälpa dig sedan. 

 

Ha en fin dag!

//Tinna

Weronica1
MEDLEM

Hej Tinna, betalningen är gjord från banken hos oss. Men betalningen är inte bokförd i vårt bokföringsprogram. Alltså fakturan är inte inlagd upptäckte vi endast betald. Tack igen

 

Hej Weronica!

Tack för förtydligandet. Då tolkar jag dig som om ni varken har bokat upp leverantörsskulden och inte heller bokfört betalningen av fakturan. I det läget rekommenderar jag att du lägger in fakturan med korrekta fakturadatum och gör en manuell betalning på korrekt betaldatum. Sedan skriver du ut leverantörsfakturajournalen och utbetalningsjournalen precis som vanligt. Har du redovisat momsen för den aktuella perioden så behöver du även ta ut en ny momsrapport och skicka in till Skatteverket. 

 

Hoppas det löser sig och annars är du alltid välkommen att höra av dig så hjälper vi dig gärna. 

//Tinna