Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Petterks
NY MEDLEM

Norsk org.nr

Fungerer Digitale fakturautskrifter i Visma Fakturering når programmet anvendes med norsk org.nr?

4 SVAR 4
Amanda Nygren
CONTENT PRODUCER

Hej, 

Om ditt företag inte har ett svenskt organisationsnummer i företagsinställningarna går det inte att skicka i sådana fall, man kan endast skicka från svenska org. nr. Om du däremot har ett svenskt organisationsnummer kan du skicka till kunder med norskt org.nr. 

Önskar dig en trevlig helg! 

Amanda Nygren 

~Content producer, Byråområdet ~

Petterks
NY MEDLEM

Vi har nå skaffet oss et svensk org.nr.

Men er det råd å få med vårt norske org.nr. også, ved utsendelse av digitale fakturaer?

My Janhall
ANSTÄLLD

Hej! 

Jag tror inte att detta är ett krav eftersom jag tolkar det som att du nu fått ett svenskt organisationsnummer som du också ska fakturera från, men med det sagt tycker jag det kan vara bra att dubbelkolla det med Skatteverket en vända om det känns oklart. 

Om du behöver eller vill ha med det norska organisationsnumret på fakturan så går det att lösa. Antingen om du går via Arkiv - Företagsinställningar - Försäljning - Dokumenttexter, så kan du lägga in texten under rubriken Fakturatext. Eller följer du guiden Lägg in textrader på fakturan, malländring för att ändra texten direkt i din fakturamall. 

Hoppas detta kan hjälpa dig en bit på vägen, känns något oklart får du gärna återkomma! 🙂 
/My 

Petterks
NY MEDLEM

Hei!

Takk for svar!

Det svenske org.nr. er bare for å kunne anvende Autoinvoice, faktureringen vil skje fra det norske org.nr.