Har du
på dina kundfakturor och
på banken?
Vi ska börja med detta men kontakt med Visma support och Visma Autocollect support så är jag nu ganska osäker eftersom ingen av dom verkar veta hur det blir med inbetalningarna för dom uppdrag vi har hos autocollect.
När jag pratade med supporten på Visma Autocollect så sa hon där att när dom drivit in pengarna för en faktura åt oss så betalar ju kunden till dom och dom i sin tur sätter in pengarna till oss men när dom gör det så anger dom ju inte OCR som referens. Eftersom det nu inte går (man får ju felmeddelande och betalningen går inte att genomföra om man skriver in fel OCR) så menade hon att dom på Autocollect måste ha ett separat BG-nummer till oss då.
Det låter ju helt stolligt i min värld men i mina kontakter med supporten har jag bara träffat på folk som TROR... Så... Nu vänder jag mig till er och hoppas det är någon mer än jag som har Hård kontroll på sin bank och kan berätta för mig hur det ligger till.
Jenny
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.