Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Prisinläsning rabattbrev från Ahlsell

När jag laddar hem rabattbrevet från Ahlsell så får jag det i ett mail som text rakt upp och ned, dvs inte som en bifogad fil. Jag har kopierat denna och lagt in i ett textdokument. Jag har tidigare lyckats läsa in detta i prisinläsningen men det går inte nu. Bruttoprislistan är inga problem att läsa in men jag får inte in rabatterna - hur går jag tillväga?

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-05-31

3 SVAR 3
Davor P1
CHAMPION

Hej,

Det var ett par år sedan jag jobbade med rabattavtal och den biten, men jag skall se om jag kan damma av kunskaperna...

Jag har för mig att filen skall vara en KOMMA-separerad textfil.

Om du kopierar in det till Excel så skall du där kunna spara filen som en CSV-fil. Har för mig att detta bör hjälpa dig en bit på vägen.

Davor P
KenArd
CHAMPION

Hej Annika
Du borde också kunna logga in på Ahlsell och hämta filerna själv. Jag gör det hos kunder.

Mvh

Kenneth
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej Annika!

Du behöver ha rabattbrevet i en fil, och sedan får du säga vad som är vad i filen. Så fråga Ahlsell om du kan få rabattbrevet i en fil i från dem, eller om det går att ladda ner filen från deras hemsida.

Hur du skapar ett rabattformat i programmet kan du läsa i inlägget Skapa rabattformat i vår skrivna hjälp. 

//Linnea