Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Thomas51
CHAMPION

Problem efter uppdatering till ver 2021.3

Bokför för flera företag. På ett av dem står det att jag saknar behörighet att logga in på företagstermometern. På samma företag har även kopplingen till Visma Anläggningsregister slutat att fungera, det står att jag ska kontrollera att Visma Administration är uppdaterat till senaste versionen.

 

Problemet är bara för ett företag, de andra fungerar som det ska.

Hur löser jag detta?

 

3 SVAR 3
Agnes Ohrling
COMMUNITY MANAGER

Hej @Thomas51,

 

Jag återkopplar här i tråden då jag förstått att du fått hjälp via supporten i detta ärendet. Du får gärna dela med dig av lösningen här i forumet så att vi kan sprida kunskapen till andra som eventuellt kan komma att uppleva samma problem. 

 

Skulle det uppstå några följdfrågor på detta är du varmt välkommen att höra av dig här i tråden igen. 

 

Jag önskar dig ett gott nytt år!

 

/Agnes 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har exakt samma problem efter de senaste gångerna jag har uppdaterad Visma Administration, hände första gången vid förra uppdateringen och nu uppdaterade jag igen och sitter med samma problem. Jag har redovisningsbyrå och det är ca 10% av kunderna som inte fungerar efter uppdateringarna. Tyvärr har inte Visma lyckats hitta en lösning som jag själv kan genomföra för att få det att fungera utan de måste logga in på servern via fjärr och fixa till varje enskild kund som det gäller. Väldigt frustrerande när man sitter på helgen så här efter årsskiftet och tänker fakturera det sista för 2021 men sitter med bakbundna händer eftersom elektroniska fakturor är en av delarna som inte fungerar. Nu måste jag vänta till måndag och telefonkö till Visma innan det går att lösa fastän det är ett känt problem hos dem 😞

Hej Linda,

Förstår att det är jättefrustrerande men för att kunna lösa detta på bästa sätt så behöver du ta kontakt med mina kollegor på supporten. Kanske räcker det med att uppdatera licensen men det ska vi självklart undersöka när du hör av dig. Jag har skapat ett ärende som finns registrerat på ditt kundnummer och där även denna tråd finns bifogad. 

 

Välkommen att höra av dig!

Tinna