Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Redigera kolumnbredd på rapport

Jag vill ändra en kolumnbredd på resultatrapporten. Var gör jag det?

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Kolumnbredderna i resultatrapporten går inte att påverka, de anpassas automatiskt efter pappret och valda marginaler. Det du skulle kunna testa är att skriva ut resultatrapporten liggande, ett val du gör längst ner till vänster i utskriftsdialogen.
Daniel_031
MEDLEM

Nu var det ju längesedan denna tråd startades, men jag har själv samma frågeställning, går det fortfarande inte att anpassa kolumnbredden i rapporterna? Använder förvisso själv fortfarande version 2020.1, men ändå. 

Specifikt är det kolumnen för projektnummer som jag skulle vilja göra bredare, så jag slipper skriva ut rapporten liggande varje gång jag vill kunna se projekt för en kontoanalys. 

Hej @Daniel_031 

Välkommen som ny forummedlem. 

I Visma Administration är det inte möjligt att direkt anpassa kolumnbredden i rapporterna, inte ens i versioner senare än 2020.1.

Ett alternativ är att exportera rapporten till Excel, där du enkelt kan justera kolumnbredderna efter behov.

Vill även passa på att be dig uppdatera till den senaste versionen av programmet, eftersom de senaste versionerna ofta innehåller nya funktioner, förbättrad prestanda och säkerhetsuppdateringar som kan göra ditt arbete både enklare och säkrare. Om du har en integrationslösning är det dock viktigt att säkerställa att den är kompatibel med den nya versionen.

Ha det fint!

/Tinna

Hej Tinna! Okej tack för svar, då vet jag. 

Blir nog att uppdatera till senaste versionen av programmet ändå, har dykt upp lite buggar i 2020.1 nu efter årsskiftet har jag märkt så det är väl hög tid att göra det.