Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Restorder per kund när beställning är inlevererat i lager

Hej,

Vi registrerar en beställning på beställde varor. När varorna kommer hem gör vi manuella inleveranser. Jag vill ta ut en lista med restorder på de kunder som har beställt de varor som fanns på beställningen och nu är i lager. I dag går jag manuellt igenom alla restorder för att se om var enstaka kund har beställt varorna vi har fått i lager. Det är väldigt tidskrävande.

 

Med vänlig hälsning
Tanja

 

9 SVAR 9
Per Nyquist
ANSTÄLLD

Hej!

Jag funderar på om utskriften Ordersammandrag - Artiklar skulle fungera för dig? I denna rapport kan du göra urval på raden för restnoterat. Sätt >0 så du bara med ordrar med restnoterade artiklar.


Jag är inte helt säker på att detta hjälper dig, men testa gärna och återkom om den inte underlättar ditt arbete.
Henrik10
MEDLEM

Frågan var väl att få ut en lista över restorders som påverkas av just den inkomna leveransen? Jag tolkar ditt svar som att du skriver ut alla restorders.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Henrik. Tack, du har alldeles rätt. Jag vill ha ut en lista med restorder som påverkas av den just inkomna leveransen. 

Hej Per__42! 

 

Tyvärr är det i dagsläget inte möjligt att filtrera på artikelgrupp eller huvudleverantör på just rapporten ordersammandrag - artiklar. Du får gärna berätta lite mer kring vad syftet är med rapporten och vad du önskar att använda den till/kunna se så kan vi förhoppningsvis rekommendera en annan rapport i programmet som passar. 

 

Hör av dig här i tråden så ska vi kika på vad vi kan hitta 🙂 

 

Ha en fin dag!

 

/Agnes 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂

hej 

vi har 60-70% av orderstocken från en leverantör, med 3-4 artikelgrupper som är berörda

så hade man kunnat få ordersammandrag - artiklar, med artikelgrupp, så hade det sparat mycket tid.

 

Hej Per!

Förstår att det hade varit till stor hjälp om du kunde få ut en sådan rapport men jag har kollat med teamet och i dagsläget finns det ingen som matchar dina behov. 

Om du har möjlighet så gå gärna in och lämna ett önskemål direkt till våra utvecklare av Visma Administration. 

 

I Visma Administration finns en knapp som heter Förbättringsförslag lokaliserad en bit till höger om mitten av programmets header. Klicka på knappen och du länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål.  

 

 

Det finns även möjlighet att beställa en rapport från någon av våra kunniga samarbetspartners.  Mer information om detta finns på vår hemsida under Hitta en återförsäljare eller konsult. Behöver du hjälp att välja så går det fint att mejla oss på partner.spcs@visma.com så hjälper vi dig hitta rätt.

 

Önskar dig en fin dag och välkommen tillbaka till forumet.

//Tinna

Helena Andersson
ANSTÄLLD

Hej!
Jag ser inte det som en möjlighet tyvärr. Försökte även skapa en rapport men fick inte ut det som du sökte. Så tyvärr går det inte att få ut en lista på restorder som påverkas av en viss inleveransen.

kan man få med artikelgrupp eller huvudleverantör i denna lista, ordersammandrag-artiklar?  det hade underlättat för oss

 

 

Fd medlem
Inte tillämpbar


Borde inte denna funktion kunna utvecklas? Det är extremt tidsödande att leta igenom alla gamla restorder för att hitta de som berörs (vi kan ha 100 restorder=