Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Byggkärran
MEDLEM

Saknar Försäljning i min eekonomi ....

Hej Lagt upp och importerat och fått med konto. Men har inget i leften som gäller kundfaktura/försäljning! Vad göra? 

3 SVAR 3
Madelaine Mossblad
MODERATOR

Hej @Byggkärran !

När du importerat en SIE-fil in i ditt eEkonomi så finns dina fakturor endast som importerade verifikationer. Dom hittar du under bokföring, verifikationer. Du kan alltså inte se dina gamla fakturor under försäljning, kundfakturor. Men dina framtida fakturor skapar du under försäljning, kundfakturor och där klickar du på skapa ny kundfaktura.

Lycka till i ditt nya program!

Ha en fin dag!/Madelaine

Hej Fast det stämmer inte - jag har en importerad verifikation (från Visma Adm 300) som visar faktura journalen. I den finns hela månadens fakturor. Så hur skall jag kunna särskilja? Och var är resten av fakturorna? T ex januari 2024...

Hej igen @Byggkärran !

Ja, dina fakturajournaler kommer över i ditt eEkonomi som en importerad verifikation men du kommer inte kunna se dina fakturor i ditt nya program. Dom kan du bara se i ditt gamla program, alternativt att du skriver ut dom och sparar dom. Antingen som Pdf eller på papper. 
Om du vill få in dina obetalda kundfakturor under försäljning, kundfakturor som reskontraposter så behöver du göra en överföring av ditt program med en säkerhetskopia. Läs mer om hur du gör detta här. 
Om du behöver hjälp med din överföring av säkerhetskopian så ta kontakt med vår telefonsupport på tel.nr: 0470-70 62 00 så hjälper mina kollegor dig med detta.
Ha en fin eftermiddag/kväll! /Madelaine