Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Samarbete med redovisningsbyrå - Kundfaktura

Jag använder Visma Administration 500 och tjänsten Visma Kundfaktura där min redovisningsbyrå får direkt alla fakturor jag har skapat. Alla förutom när jag gör en Kreditfaktura. Min fråga 1 är- hur kan min byrå får även kreditfakturorna med (de får ju ett helt vanligt fakturanummer men föreslås inte av programmet som faktura jag kan skicka vidare). Fråga 2 - hur kan byrån få informationen av mig när jag registrerar en faktura som Betald.
Tack på förhand!

5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Kan någon svara, tack!

Hm. Det här hade vi en kund som det inte heller funkade för. Skriver du ut kreditfakturan och godkänner den? Har för mig att det var det som klickade hos vår kund men är lite osäker. 
När det gäller att få över betalning så är jag inte så säker på att det funkar i Visma Kundfaktura. Ser inte så ut i infon och vi har det inte. Det funkar däremot jättebra i Visma Webfaktura som flera av mina kunder har idag och vi får in det i vårt Visma Adm 2000.  Hanterar även rot och rut på ett lätt sätt. Är iofs web-baserat och kräver därför internet men skall man ha överföringen så gör ju även Visma kundfaktura det. ... Rekommenderas.... Lycka till!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack så mycket!
Malin Kjellberg
BUSINESS ANALYST

Hej Leone!

Via tjänsten Visma Kundfaktura förs inte betalningar på fakturor över till byrån. Däremot ska kreditfakturor komma över till din byrå men de måste vara markerade som utskrivna i ditt Administration. 

Använder man tjänsten Webbfakturering finns där möjlighet att få över både fakturor och betalningar. Detta är en skillnad mellan de olika samarbetstjänsterna Webbfakturering och kundfaktura.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för svaret. Kreditfakturan var utskriven men ändå visades inte upp som förslag för att skicka vidare till byrån. Är det några andra inställninga jag behöver göra?