Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jessica_
UTFORSKARE

Självfakturering

Hej,

 

Vi ska utfärda "självfaktura", alltså utfärda faktura ställd till oss för leverantörs räkning, på av dem utfört arbete.

 

Hur gör man det? Går det att göra i programmets (Visma Administration 500, ver 2022.1) fakturahantering? Eller måste man utfärda fakturan manuellt, och även hantera resten manuellt vid sidan av reskontran? (Ja, vilken reskontra skulle den egentligen hamna i? Leverantörs- eller Kund-?) 

 

Antar att jag egentligen har svaret, då det ju är leverantören som ska stå som avsändare av fakturan... På våra fakturor i programmet står ju vi med automatik som avsändare... men tänker att jag frågar ändå - kanske sitter någon därute med några jättebra tips om detta med självfakturering, t.ex. hur man hanterar "reskontran"...🤔

 

Tack på förhand!

 

Mvh Jessica

1 SVAR 1
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Jessica!

 

I dagsläget har vi dessvärre ingen funktion för självfakturering, så du behöver här hantera det manuellt genom att lägga in det som en leverantörsfaktura, precis som du är inne på.

Du registrerar fakturan på leverantören och får hantera bokföringen manuellt, sen kan du registrera betalning på den som vanligt.

 

Återkom gärna om något känns oklart eller om det dyker upp några andra funderingar.

Önskar dig en fin helg!

/Tinne