Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Tompis51
MEDLEM

Skapa ny förening

Jag ska skapa en ny förening och vill använda grundläggande inställningar, mallar med mera från en annan förening i Visma förening. Finns det något sätt att göra det på?

Tom 

5 SVAR 5
Davor P1
CHAMPION

Du kan kopiera en befintlig mall från ett företag till ett annat.

 

Gå in på den mall du vill utgå ifrån och skapa en kopia av den under att annat namn.

Därefter kan du ändra logotypen om det behövs.

 

Eftersom "texten" på mallen styrs av företagsinställningen är det normalt egentligen bara loggan som behöver ändras.

 

Börja med att gå in på din "gamla" föreningen du skall utgå ifrån.

Logga in på företaget och gå in på företagsinställningar och se efter vilka mallar du använder till e olika dokumenten. De dokument som inte innehåller några loggor behöver du inte kopiera utan dessa används rakt av.

 

De mallar som innehåller logga får du skapa en kopia av och därefter ändra loggan till den nya föreningens och spara.

 

Är det något mer du undrar över är det bara att hojta till.

 

//Davor P

Tack för svaret. Men jag önskar att föra över olika föreingsinställnigar, i stort sett allt utom alla data. T.ex. genom att kopiera en förening. Är det möjligt?

Vad är det för inställningar och vad ska ändras mellan föreningarna? 

Medlemskategorier, prislistor, avtalsmallar, kontoplan, konteringsmallar, verifikationstexter och diverse föreningsinställningar under Arkiv. Kortsagt slippa uppfinna hjulet på nytt varje gång.

Då bidde det lite mer komplicerat, men inte omöjligt.

 

Jag rekommenderar att du kontaktar supporten för vad jag kan se så kan du INTE rensa bort allt. Hur du än vänder och vrider verkar det som att gamla fakturor nyare än 2 år inte går att ta bort själv. Bokföringsår går att radera och mycket annat, men helt går det inte.

 

Om du skall göra det själv får du uppfinna hjulet lite grann igen. Du skapar då en mall som du kan använda på alla nya föreningar. Det innebär lite merarbete en gång enbart.

 

Sen vågar jag inte svara på om supporten gör detta kostnadsfritt till er...

 

//Davor P