Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Söka kontonummer vid registrering av verifikation

Hej, förnyade mitt Adm 500 nyligen o upptäckte att det är svårt att söka kontonumret. Skriver man inte rätt första konto siffra går det inte bläddra bakåt i kontotabellen som tidigare. Kan väl inte va rätt att försämra, måste väl va en bugg 😤

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej!

Under årens lopp har jag fått denna fråga vid ett par tillfällen och många gånger har lösningen varit att man behöver välja vad programmet ska visa i listan eftersom programmet har en inställning som antingen kan söka på konto eller på benämning. Jag visualiserar detta med en bild som jag hoppas förtydligar för dig.  

konto.png

 

I det markerade fältet, där det står konto, kan du trycka och välja benämning eller konto. 

Har du följdfrågor eller om jag har missuppfattat din fråga så är du alltid välkommen att höra av dig så hjälper jag dig gärna!

 

/Tinna

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Tinna, jag känner till det du beskriver, MEN problemet är när jag ska registrera en verifikation o vill få upp kontoregistret, UTAN att med ett extra klick på bocken intill.

Tidigare har det gått att skriva in en siffra i konto rutan o då dyker kontogruppen upp med den siffran o framåt upp, MEN det har oxå gått att skrolla bakåt i registret.

Detta snabbar upp registreringen en hel del, speciellt för oss som ibland behöver söka bland kontonumren.

Mvh Gunnar

Hej Gunnar,

Det är klart att vi ska hjälpa dig så du kan söka upp bokföringskontot precis som du är van vid. Gör så att du tar kontakt med mina duktiga kollegor på supporten som även har möjlighet att koppla upp och kika på hur det ser ut hos dig. Jag är säker på att ni kommer lösa detta tilsammans.

 

Trevlig dag och välkommen tillbaka till forumet!

TInna