Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jessica_
UTFORSKARE

Sortera Inbetalningsjournalen i betaldatumordning

Jag tycker att det skulle vara bra att kunna välja att sortera

Inbetalningsjournalen

i

Betaldatumordning

, istället för att  i Fakturanummerordning som det blir nu. Det skulle vara mycket enklare att pricka av inbetalningarna, som hanteras manuellt!

5 SVAR 5
Davor P1
CHAMPION

Om du skall ha en enkel avprickning gentemot banken rekommenderar jag att du skriver ut en journal per transaktionsdag.

Då får du även bort problemet med "fel" sortering automatiskt.

Nästa steg som jag varmt rekommenderar är att beställa tjänst så att du får en automatisk "returfil" från banken som du läser in i Visma. Då får du en automatisk avprickning och du minskar både felkällor och tidsåtgång för hanteringen av både inbetalningar och utbetalningar från företaget.

Det kan kosta en tusenlapp per år för dessa två tjänster, men vad kostar din tid att manuellt hantera avprickning av betalningarna?

//Davor P

Får ta och fundera på fil från banken. Tack för hjälpen!
Annelie Engvall
ANSTÄLLD

Hej Jessica,

Jag tar din synpunkt vidare till de som utvecklar programmet om det är möjligt i en framtida version.

Ha en bra dag!

/Annelie
fjelle
UTFORSKARE

Om du skriver ut  avstämning inbetalningar får du ut betalningarna grupperade  i datumordning   du hittar det 
under betalningar återrapporterng inbetalning och välj ́ ́skriv ut 

Åh, perfekt - vilken bra rapport!
Den sidan har jag aldrig varit inne på (under mina 2 år i programmet). Trodde att den bara hade med filöverföring att göra...
Tack så mycket för hjälpen! 🙂