Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Sortera inbetalnings- och utbetalningsjournal i datumordning?

Jag har ett mindre antal in- och utbetalningar som bokförs i slutet på varje månad. När jag skall skriva ut inbetalningsjournal och utbetalningsjournal sorteras verifikationerna inte i datumordning utan i fakturanummerordning/löpnummerordning. Kan man ändra så att sortering sker i datumordning istället? Jag måste ta ut en journal per varje in- och utbetalning för att verifikationerna skall hamna i datumordning som det är nu.

8 SVAR 8
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Nej, det går tyvärr inte att ändra sorteringsordning som programmet ser ut i dagsläget. Jag lägger det vidare som en synpunkt till vår utvecklingsavdelning.

Tack för din fråga!

/Elin
Fd medlem
Inte tillämpbar

Okej, då vet jag. Tack för snabbt svar!

/Stina

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hålla med inlägg. Nog vill man ha in- och utbetalning sorterade i datumordning.

//Tina

Fd medlem
Inte tillämpbar

Håller med, de gånger man får misstämningar och måste stämma av journalen så är det jättebökigt att de inte kommer i datumordning.
Agronom Andersson
UTFORSKARE

Håller med!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej på er, 

Vi har en pågående diskussion om sorteringen på de olika journalerna i den här tråden. 

Det borde vara självklart att man ska kunna sortera i datumordning så man får journalen i samma ordning som verifikationerna vid en ev. avstämning.

Det vore också bra om all text är på samma rad och inte som nu att betalningssätt och datum står på raden under fast det finns gott om plats på raden. Kläm in fler kolumner på samma rad så slipper journalen bli så lång och det blir också lättare att läsa!

Det är flera journaler som bli onödigt många sidor eftersom det står på flera rader fast det finns plats på samma rad.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Nu skriver jag ut journalerna "stående" och skulle det bli så med fler kolumner för att klämma in allt på samma rad skulle jag nog få skriva ut "liggande" vilket då förmodligen inte skulle göra journalen kortare.
Beror nog delvis på hur långa Levnamn man har och storleken på betalda summor.