Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jeps63
MEDLEM

Summering av moms på (Kund)Fakturasammandraglista

När man man står på Kundfaktura fliken i Visma Administration 1000 finns möjlighet att skriva ut ett Fakturasammandrag om man trycker på knappen Skriv Ut.

Fakturasammandrag listan är bra att ha när man behöver periodisera en grupp fakturor när fakturorna har fakturadatum i året efter det år intäkten belöper på. Man kan då ta ut ett fakturasammandrag och använda det som specifikation till en periodiseringsbokning. I fakturasammandraget finns belopp för moms och att betala beloppet alltså belopp inkl moms. Det är bara att betala beloppet som summeras längst ned på listan. Det vore bra om även momsbeloppet summerades. Ännu bättre vore om det också kunde synas ett totalbelopp exkl moms. Man skulle då slippa att summera alla momsbelopp manuellt.

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej!

Detta ska du kunna lösa redan idag genom att du läser in en rapport som heter Kundfaktura - Sammandrag.

Du läser in en rapport genom att välja Arkiv - Mallar/Rapportgenerator - Läs in rapport. Rapporten finns i mappen SpcsRapp.

 

Efter att du har importerat rapporten så hittar du den under Utskrifter - Inlästa. För att det ska fungera som jag tror att du önskar så behöver du bocka i att du önskar se kolumnerna Momsbelopp och Exkl moms. 

 

Hoppas att detta är vad du söker och annars är du alltid välkommen att höra av dig igen så hjälper vi dig gärna. 

 

/Tinna

 

Superbra, precis vad jag behövde.

Tack Tinna.