- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Synka VA2000 med Anläggning
Vid månadsbokslutet 30/9 fick jag diff på anläggningstillgångarna och det visade sig att en ny tillgång upplagd på konto 1042 inte åkte över till Anläggningsregistret. Fakturan är journalförd i Visma Administration 2000. Har testat att igen gå in och tala om att Anläggningarna skall synka med VA utan resultat
Frågor:
-
Vad är det som triggar igång synkningen och kan jag påverka den så den synkar på kommando?
-
Är det kanske så att ett konto med nummer 1042 är för udda och att jag ska byta till 1040 (1041 gick in med automatik däremot)?
I och med att jag brukar ha en liten rackare på min axel med horn i pannan, slår jag vad om, att om jag lägger in anläggningen manuellt, kommer synkningen triggas och jag får två stycken nya anläggningstillgångar istället för en 🙂
//Lena
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Det bästa är även att när det är ett nytt konto att man har den kopplad till en tillgångstyp i Anläggningsregistret innan man skapar verifikationen. Då kommer den känna igen kontot och vet att det är ett tillgångskonto
//Annica

- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Tack, då vet jag att jag börjar tänka Anläggningar och mata in nya konton där innan jag gör något annat när jag får en ny tillgång.
//L