Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

KABE Husbilsklubb
UTFORSKARE

Ta tillbaka gammalt medlemsnummer

Är ny med Visma Förening.
Föreningen har nått medlemsnummer 1050. 
En tidigare medlem (nr 250) slutade som medlem för några år sedan. Väljer nu att komma tillbaka och vill återuppta det gamla medlemsnumret.

På listan Medlemmar Alla finns inte medlem 250 med eftersom den inte är aktiv.

  1. Finns posten för medlem 250 kvar i systemet i "bakgrunden" och kan tas fram, hur?
  2. Går det att skriva in som ny och skriva in nr 250?
  3. Om inte 1+2 fungerar, hur löser jag problemet?

Tack för ev. vägledning

Rolf

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Rolf!

 

Om du har tagit bort medlem 250 i programmet så finns medlemmen inte kvar i bakgrunden, den raderas permanent. Om du endast har bockat i att medlemmen är inaktiv så hittar du den under Försäljning - Medlemmar när du gör urval på Alla.

 

Vad gäller din fråga 2 så är jag väldigt kluven till mitt egna svar 🙂 Visst kan man i vissa fall krångla och manipulera nummerserier - både vad gäller fakturanummer, kundnummer och lite av varje men många gånger blir det någon form av krock i systemet och den där ändringen man blev så nöjd med kanske mer rör ihop det än ger struktur. Mina varmaste rekommendationer är att aldrig trixa med detta. 

 

Jag håller tummarna för att du har inaktiverat medlem 250 och annars får du lägga in din nygamla medlem med ett annat medlemsnummer. 

 

Du är alltid välkommen att höra av dig till oss om du har några följdfrågor eller funderingar. 

 

Hälsningar Tinna

Fd medlem
Inte tillämpbar

Tina,

Gamblar lite dock och registrerar den återkommande medlemmen med sitt gamla medlemsnummer. 

Livet kräver lite spänning!

/Rolf

Hej Rolf!

Så sant och jag hoppas verkligen att det inte blir något krångel längre fram bara 🙂 

 

Ha det fint och välkommen tillbaka till forumet

/Tinna