Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Texten är för stor

Textstorleken på ledtexter har plötsligt blivit alldeles för stor. Det gör att bara övre delen av texterna syns, i vissa fält, vilket gör flertalet texter oläsliga. Texterna i (de flesta) inmatningsfält har normal storlek.

Jag har provat att ställa ner textstorleken i Windows 10, till 100%, men det blir ingen skillnad. Jag hittar ingen inställning i Visma, som verkar ha med detta att göra. Vad beror detta på och hur kommer jag till rätta med problemet?

Innehållet o denna tråd är verifierat av Visma Spcs 220628

1 SVAR 1
Jesper Fogelström
ANSTÄLLD

Hej Nisse Q!

Det finns ingen inställning för textstorleken i programmet utan det styrs helt av ditt operativ system som du kör programmet i. Mitt tips är att du högerklickar på ditt skrivbord och väljer bildskärmsinställningar, där kan du både justera storleken som du skrev men även upplösningen på din skärm. Kan inte svara på exakt vilken upplösning storlek du ska ha eftersom det beror även på den skärm och dator du använder exempelvis en bärbar dator har en annorlunda upplösning mot en stationär dator. Viktigt att du startar om datorn för att det ska verkställas i operativet.

Tack på förhand!