Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Bitte_3
MEDLEM

Två separata kundfordringskonton

Hej,

Nedan text stämmer inte då jag vill ha två kundfordringskonton ett till externa kunder och ett till fakturor till koncernen. Hur gör jag? 

Här anger du om du vill använda ett specifikt konto för den här kundens kundfordran.

Det förifyllda kontonumret hämtas från fältet Kundfordran under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Företag - Kontonummer.

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Bitte_3 

 

Tack för att du ställer din fråga i forumet och välkommen som ny forummedlem.

 

Den text som du hänvisar till beskriver hur du numera kan välja ett annat konto för kundfordringar än det som standardmässigt används i företaget. Det standardkontot hämtas från fältet Kundfordran under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Företag - Kontonummer.

 

Om du vill använda ett annat konto för en specifik kund, kan du göra det genom att ändra kundfordringskonto i kundregistret. Vill du göra ändringar kan du gå till Försäljning - Kunder och välja aktuell kund. Här anger du ett annat konto för kundfordringar. Detta ger dig möjlighet att hantera och spåra kundfordringarna på ett mer detaljerat sätt.

 

Gör du inget aktivt val kommer programmet att hämta kundfordringskontot från Företagsinställningar. 

 

 

Har jag missförstått din fråga eller om du har några följdfrågor så bara återkom. Vi hjälper dig gärna.

 

//Tinna