Hej! Kankse en dum fråga men hur kan vi på vår organisations lokala IT support enklast få reda på när Visma program behöver uppdateras? Vi har haft problem med att användarna inte kommunicerar detta til oss fort nog. Kan man ställa in t ex att ni skickar mail till en viss adress när vissa program får ny version? Vi använder Visma Lön och Visma Administration 500
Tack för att du kontaktar oss.
Då har jag ett bra tips till dig. Du kan prenumerera på nyhetsflikarna i programmen så får du ett mejl när vi släpper en ny version och andra nyheter. Läs mer i foruminlägget - Prenumerera på innehåll i forumet
Ha en fin dag och välkommen som ny forummedlem.
/Tinna
Tack! Jag har lagt in prenumeration på Lön 600 och Admin 500 🙂
Men jag har också behov pga ett annat uppdrag att få reda på när det finns uppdatering på gång av Visma Bokslut, var kan jag prenumerera på nyheter kring detta program?
Tack för din fråga!
När det gäller Visma Bokslut är hanteringen av programuppdateringar lite annorlunda jämfört med andra program. Generellt sett släpper Visma Bokslut endast en ny version varje år, och denna version brukar normalt släppas i mitten av december.
Vi rekommenderar att du regelbundet kollar på "Min Sida" i programmet runt denna tidpunkt, då vi alltid lägger upp ett meddelande där om när den nya versionen är tillgänglig för uppdatering.
Ha en fin vecka och välkommen tillbaka till forumet framöver.
/Tinna
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.