Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Utbetalningsjurnalens belopp stämmer ej överens med mina filbetalningar - Administration

När jag ska gå igenom min kontoanalys så stämmer inte min utbetalningsjournal överens med mina filbetalningar på mitt kontoutdrag. Hur ska jag söka efter svar? Vad kan vara fel?
4 SVAR 4
Highlighted
CHAMPION

Re: Utbetalningsjurnalens belopp stämmer ej överens med mina filbetalningar - Administration

Kan det vara en kreditfaktura som spökar för dig?
Highlighted
NY MEDLEM

Re: Utbetalningsjurnalens belopp stämmer ej överens med mina filbetalningar - Administration

Gissar på att det är Visma Administration som det är frågan om. Hänt mig några gånger att jag var tvungen att kolla igenom verifikationerna då ändringar hade gjorts i verifikationerna med hjälp av funktionen "ta bort rad". Inte kul att kontrollera, men så fort journalerna inte stämmer överens med huvudboken är det där man ska kolla i verifikationerna. 
Men det kan också vara en kreditfaktura som inte kvittats mot den ursprungliga fakturan. Kolla båda lösningar. 
Highlighted
CHAMPION

Kör registervård INNAN du godkänner journalen. Det kan också lösa en del konstigheter.
Highlighted
NY MEDLEM

Tack för alla tips. Jag ska pröva detta! Tack!