
Fd medlem
Inte tillämpbar
2019-10-03
11:00
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2019-10-03
11:00
Valuta-skillnad mellan kundens köp i e-butik och fakturan i Visma
Vi använder WooCommerce som plattform för e-handel, där de flesta ordrar läggs på faktura. Många kunder lägger sina ordrar i GBP eller EUR. Ibland är det en betydande skillnad mellan valutaomvandlingen i WooCommerce och Visma, trots att det inte gått mer än någon timme mellan order och fakturering.
Finns det något sätt att komma till rätta med detta? T.ex. att hemsidan använder samma valutaomvandlare som Visma eller vice versa?
Tacksam för svar
Svara
5 SVAR 5
2019-10-03
11:45
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2019-10-03
11:45
Jag misstänker att det inte görs en automatisk uppdatering av valutorna i Visma på samma sätt som på plattformen.
Eventuellt går det att importera valutan dagligen vid fasta tider eller vid orderläggningstillfället.
Hör med WooCommerce.
//Davor P
Eventuellt går det att importera valutan dagligen vid fasta tider eller vid orderläggningstillfället.
Hör med WooCommerce.
//Davor P
2019-10-04
06:30
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2019-10-04
06:30
Det finns ingen ruta där du kan justera kursen, när uppgifterna kommit in i Visma?
Mvh Lena
Mvh Lena
2019-10-04
08:11
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2019-10-04
08:11
Jag tror att detta är något som bör komma med till visma från WooCommerce.
I deras API får de se till att valutakursen som de använder kommer med till Visma.
//Davor P
I deras API får de se till att valutakursen som de använder kommer med till Visma.
//Davor P
Svara

Fd medlem
Inte tillämpbar
2019-10-04
11:22
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2019-10-04
11:22
Tack för svar. Menar du Davor, att Visma inte uppdaterar valuta dagligen? Jag har inte ens funderat på att det kan vara så..
Som vi har det nu är WooCommerce och Visma inte sammanlänkat på något sätt, utan vi får en ny kundorder på WooCommerce, och gör sedan en faktura i Visma.
Som vi har det nu är WooCommerce och Visma inte sammanlänkat på något sätt, utan vi får en ny kundorder på WooCommerce, och gör sedan en faktura i Visma.
2019-10-07
05:54
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2019-10-07
05:54
Nej, det görs inte. Det är kanske något som kan komma i en uppdatering kanske eftersom Riksbanken har API för att kunna ta ner information.
I ditt fall hade jag starkt övervägt en integrationslösning för att minska ner arbetsbördan. Att behöva göra om arbetet som redan är gjort och finns tillgängligt i ett system är ett onödigt dubbelarbete samtidigt som du riskerar felstansningar under processen. Detta gäller som du själv har problem med, valutauppdateringar mellan systemen.....
Prata med WooCommerce om de har någon integrationslösning som kan fungera för er. Jag misstänker att du inte har tillgång till deras plattform helt kostnadsfritt. En lite högre avgift till dem kan i slutänden spara pengar till dig och företaget....
//Davor P
I ditt fall hade jag starkt övervägt en integrationslösning för att minska ner arbetsbördan. Att behöva göra om arbetet som redan är gjort och finns tillgängligt i ett system är ett onödigt dubbelarbete samtidigt som du riskerar felstansningar under processen. Detta gäller som du själv har problem med, valutauppdateringar mellan systemen.....
Prata med WooCommerce om de har någon integrationslösning som kan fungera för er. Jag misstänker att du inte har tillgång till deras plattform helt kostnadsfritt. En lite högre avgift till dem kan i slutänden spara pengar till dig och företaget....
//Davor P
Svara
