Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Davor P1
CHAMPION

Verifikationstext på periodisering

Hej alla glada,

Jag vill ändra på texten som skrivs i samband med en periodisering.

Kan jag ha både löpnummer och leverantörs/kunds namn på utskriften.

Idag står det bara periodisering av levfaktura XXXX

Det jag vill ha är "Periodisering av levfaktura XXXX - "Leverantör ZZZZ" på utskriften.

Eftersom jag har många periodiseringar och revisorn hade lite svårt att följa så vill jag ha med leverantörsnamnet eller kundnamnet på utskriften.

Jag misstänker att FAKTURANUMMER är knutet till någon form av parameter så att detta kommer med automatiskt. Finns det något liknande för att få med namnet på leverantören eller kunden?

Tack på förhand,

//Davor P

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Davor P1 

När du registrerar periodiseringen kan du lägga till den information som saknas i fältet verifikationstext. Så här gör du, där jag har lagt till information om leverantörsnamn:

Och du är självklart välkommen att lämna ett förbättringsförslag direkt till våra utvecklare via Förbättringsförslag på förstasidan i ditt program. 

Trevlig eftermiddag! 

Davor P1
CHAMPION

Min tanke var att få med detta med automatik via en inställning någonstans i programmet.

Idag går det ju att lägga lite koder eller variabler när man sparar diverse rapporter för att inte skriva ut allt på papper längre.

Eftersom fakturanummer plockas upp borde det (i min värld) även gå att lägga till ytterligare parametrar såsom leverantörs namn. Informationen går ju att få fram når kan skapar rapporter eller fakturamallar, så det borde inte vara så svårt att få till det om det inte finns....

//Davor P

Nej det finns ingen sådan inställning idag men registrera gärna ett önskemål så kan jag göra det från min sida också. 

/Tinna