Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Webbsigill på fakturorna

Hej jag vill lägga in ett Webbsigill från UC  på min fakturor spcs 500

5 SVAR 5
Davor P1
CHAMPION

Hör med UC hur sigillet är utformat först. Eftersom detta sigill (förmodligen) uppdateras dagligen är det en länkad historia som skall bäddas in i fakturan.

I annat fall är det att lägga det som en grafisk bild som om det vore en logga.

När du vet hur den biten är skapad kan jag hjälpa dig vidare med att skapa rätt info direkt på fakturamallen.

Davor P
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej
jag skev fel, det är inte ett webbsigill, det är i små bilder som laddas ner, typ BMP. o PNG filer
har provat men vill inte ha UC sigillet där firmanamnet står, utan ner till på fakturan, kan lägga in det, men det syns inte vid utskrift.
Davor P1
CHAMPION

Det beror på att detta sigill inte är en fysisk bild i din dator utan den genereras "vid behov" med dagsaktuell information och läggs ut.

Jag misstänker att du får prata med UC och beställa ett sigill för tryck. Alternativt skapa en egen bild som du sparar på datorn och lägger upp. DOCK vet jag inte om UC tillåter denna variant officiellt.......

Du kan lägga in denna info var som helst på fakturan. Den behöver inte finnas överst på pappret tillsammans med loggan utan den kan du lägga i närheten av eventuell QR kod.

Davor P
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej Ylva!

Du kan lägga in en bild var du vill på mallen, det som kan vara problemet om den inte syns på utskriften är att filnamnet på bmp filen är långt. Så prova att döpa om filen till tex UC.bmp och se om det fungerar bättre. 

För att lägga in en bild någon annanstans än överst på fakturan så ska du när du är inne i malleditorn trycka på knappen till höger som är en bild med sol, moln och berg och sen trycker du där du vill ha bilden på fakturan. Då får du en bildruta och kan i basegenskaper nere till höger på raden Vald bild trycka och välja in din bild. Bilden ska vara av formatet .bmp, .jpg eller .tif för att det ska fungera i programmet. 

//Linnea
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för hjälpen. det räckte byta namn på UC sigillet.