- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
kundens referens telefonnummer
Hej!
Försöker få in beställarens referens telefonnummer i min följesedelsmall.
Det finns ett fält för kundens telefonnummer men jag vill ha referensens telefonnummer så man når rätt person som lagt beställningen.
Jag har provat med %ErRef->Tel men det fungerar inte.
Gör jag fel eller går det inte att nå referensens telefonnummer? (vilket vore konstigt för då finns det inte mycket användning för att lägga in det?)
Är det någon som har en lösning?
Gärna en lösning som inte innefattar att lägga in telefonnumret manuellt varje gång.
Löst! Gå till lösning.
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Hej @BetongPehr
Välkommen som ny forummedlem.
Jag har en lösning som jag hoppas kan fungera för dig. Istället för funktionen %ErRef->Tel får jag det att fungera med %Kund->Mbtel
Då hämtar Visma Administration fältet som är gulmarkerat på bilden nedan.
Vill du göra fler ändringar i din dokumentmall rekommenderar jag att du kollar in vårt hjälpavsnitt Gör malländringar där vi har samlat de enkla ändringarna du kan göra själv. Vi kommer att se över hjälpavsnittet och komplettera med hur man får med telefonnummer till kundreferens.
Är det stora och många ändringar har vi även våra partners du kan vända dig till för att få en skräddarsydd dokumentmall. Kontaktuppgifter till våra partners hittar du här.
Ha en fortsatt fin dag och hoppas att vi ses i forumet snart igen.
/Tinna
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Hej Tinna!
Tack för svar!
Är inte det fältet bara för kundens grundinformation?
Min kund är ett företag med flera olika personer som beställer grejer av mig. alla med olika telefonnummer.
Jag väljer i min order vilken referensperson som lagt beställningen och där ligger deras telefonnummer inlagda.
Med din lösning får jag samma telefonnummer varje gång?
Mvh Pehr
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Hej @BetongPehr
Nej min lösning blev inte så bra som jag trodde. Nu har vi bollat ditt ärende internt och kommit fram till att du behöver vända dig en till en partner för att få hjälp.
Kontaktuppgifter till våra kunniga partners hittar du här.
Hoppas ni hittar en lösning som passar bra och att vi ses här i forumet igen framöver.
//Tinna
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Hej Tinna,
Vi har gjort så att vi lägger in kundens mobilnummer efter namnet i fältet Namn också så kommer det alltid med på följesedeln.
MVH Thomas Gelvås
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Hej @Gelvås
Vilket bra tips! Tack snälla för att du delar med dig och hjälper andra här i forumet. Mycket uppskattat och roligt att se 🙂
@BetongPehr - testa och se om det är något som skulle fungera hos er.
Ha en fin eftermiddag och ännu en gång tack för tipset
//Tinna
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Tackar!
Ska prova det!
Mvh
