Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

"Kan inte spara alla register" vid registrering av inbetalningar

När jag försöker registrera inbetalningar på kundfakturor och ska ange Betalsätt får jag felmeddelandet "Kan inte spara alla register". Det går alltså inte att ange t ex BG. Det står Bankgiro efter, men själva koden BG försvinner och om jag ändå försöker ange fakturanummer kommer felmeddelande "Ändring inte tillåten. Betalsätt måste vara angivet".

 

Vad ska jag göra? Hur kommer jag vidare? 

 

 

5 SVAR 5
LW -60
UTFORSKARE

Hejsan!

Vilken programvara jobbar du med?

Mvh Lena

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Förlåt, det borde jag naturligtvis skrivit. Jag jobbar i Visma Aministration 500.

 

Men problemet är löst! Det handlade om nummerserier: Jag hade av misstag startat med ett nummer som redan var använt.

 

Vänliga hälsningar

 

Marie

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Marie,

Jag kan se att du arbetar i Visma Administration. Kan det möjligen vara så att du har ändrat nummerserie under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Nummerserier för inbetalningsbuntarna? Det låter lite som om det skulle kunna vara så och då gäller det att du inte har valt ett buntnummer som du redan har använt tidigare. Lite svårt att reda ut här i forumet men gör så att du hör av dig till mina duktiga kollegor på supporten så får ni kika på det tillsammans. 

/Tinna

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!

 

Det stämmer! Det hade med nummerserien att göra. Jag hade av misstag råkat börja på en nummerserie som redan fanns.

 

Jag kom som tur var på det, så jag kunde komma vidare. Tycker dock att det hade varit bra om felmeddelandet hade sagt just det, t ex "Nummerserien finns redan" eller "Buntnumret finns redan" i stället för det kryptiska meddelandet "Kan inte spara alla register".

 

Tack för snabbt svar!

 

Vänliga hälsningar

Marie

Hej Marie!

Ville bara säga skönt att du kom på det och tack för att du återkopplade. 

Hoppas du får en fin tisdag! /Tinna